În contextul existent la nivel național privind necesitatea implementării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID - 19, vă informăm că începând cu data de 30.03.2020, înregistrarea cererilor de emitere a avizului AACR însoțite de documentația tehnică aferentă și de dovada achitării tarifului, a altor solicitări de informații privind activitatea de emitere avize, se va face exclusiv on line la adresa de e-mail registratura@caa.ro.
Instrucțiunii obligatorii privind modalitatea de transmitere electronică a cererii însoțită de documentația tehnică aferentă și de obținere a numărului de înregistrare la AACR:
- Emailul va avea notat la Subiect: AVIZ _DENUMIRE BENEFICIAR
Nr. de înregistrare al cererii la AACR se va transmite automat la adresa de email prin care s-a transmis cererea.
În cazul în care, se transmite o documentație în completarea unei cereri deja înregistrată la AACR se va nota la Subiect: COMPLETARE AVIZ NR._DENUMIRE BENEFICIAR, iar email-ul va fi transmis ca Replay la email-ul prin care s-a primit nr. de registratură de la AACR alocat cererii dvs. inițiale.
- Cererea, documentația tehnică aferentă, copie CIF/ CI și dovada plății se vor transmite integral printr-un singur email, arhivate și fără a depăși dimensiunea de 30 MB.
- Se va completa formularul de Cerere prezentat pe site-ul ACCR și se va trimite cu semnătură olograf (scanat)/ semnătură electronică.
- Documentațiile tehnice transmise spre avizare vor fi asumate de proiectanții de specialitate prin semnătură olograf (scanată)/ semnătură electronică calificată sau avansată, potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 şi 12 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE, de către toţi specialiştii prevăzuţi de lege, corespunzător dreptului de practică profesională dobândit de aceştia, documentul având aceeaşi valoare juridică cu cele din format scriptic.
- Plata se va efectua exclusiv electronic, dovada plății fiind atașată la email.
Ulterior se va transmite factura AACR aferentă, la adresa de email prin care s-a transmis cererea.
Dovada plății va cuprinde în mod obligatoriu completat la rubrica observații plată numele beneficiarului avizului și adresa poștală completă a imobilului pentru care se solicită avizul AACR.
De asemenea vă rugăm să specificați în email pentru ce persoană fizică/ juridică și datele de facturare aferente, doriți să se emită factura.
În cazul în care este necesar, AACR va comunica în scris petentului dacă este necesară depunerea cererii și a documentației tehnice aferente și în format printat pe hârtie, asumate cu semnături autorizate, ştampile autentice etc.
Urmare a implementării la nivelul AACR a sistemului de muncă la domiciliu și având în vedere starea de tranziție spre o digitalizare completă a procesului de emitere avize, ne cerem scuze pentru posibilele decalaje ale termenelor de emitere a avizelor/ adreselor AACR.
Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare.
Cu stimă,
Conducerea AACR