Având în vedere situaţia epidemiologică din ţară, AACR vă informează că eliberarea documentelor de certificare a personalului aeronautic nu se mai efectuează la sediul AACR.
Pentru personalul navigant aceste documente vor fi trimise de AACR prin poștă/curier titularului, conform prevederilor procedurii PIAC-LIC, respectiv prin completarea si transmiterea la adresa pel.info@caa.ro a anexei 1 a procedurii.
Documentele vor fi transmise după ce se face dovada plății serviciului de certificare conform Ordinul nr. 1305/2012 privind aprobarea tarifelor percepute de Regia Autonomă Autoritatea Aeronautică Civilă Română pentru prestarea activităților pentru care i-au fost delegate competențe de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu completarile ulterioare.
Solicitanții care plătesc în nume propriu aceste servicii pot solicita factura la adresa pel.info@caa.ro pe care o vor achita în conturile trecute pe factura (BCR AVIATIEI, IBAN RO15RNCB0307005024210001, pentru plata în lei și RO85RNCB0307005024210002 pentru plata în euro, SWIFT CODE RNCBROBU). Confirmarea plății se va face prin intermediul adresei de e-mail, atașând dovada plății la solicitarea din anexa 1 menționată.
La solicitarea deținătorului se poate trimite pe adresa personală de e-mail a acestuia, precizată în anexa 1 la PIAC-LIC, o copie scanata a documentului de certificare, cu mențiunea ca acesta nu înlocuiește cerința Regulamentului UE 1178/201, FCL.045 Obligația de a deține și de a prezenta documente.
Pentru personalul nenavigant aceste documente vor fi trimise de AACR prin poștă/curier urmând pașii descriși mai sus pentru persoanele care exercită privilegiile licențelor înafara granițelor iar pentru cei care exercită privilegiile licențelor numai în România se poate solicita documentul de certificare în copie scanată pe adresa de e-mail a titularului, urmând ca documentele originale să poată fi ridicate de la sediul AACR după eliminarea restricțiilor impuse de situația de urgență.