Proiectul a fost auditat la nivel național fără să fie identificate aspecte neconforme.
Bugetul alocat a fost de 957.000 de euro, iar AACR a cheltuit peste 900.000 de euro reușind astfel o absorbție a fondurilor comunitare de peste 90%.
Deși inițial proiectul trebuia finalizat în 31 decembrie 2021, din cauza pandemiei, acesta s-a prelungit până în 30 iunie 2022. La nivelul AACR a fost instituit un grup de lucru pentru gestionarea proiectului iar livrabilele principale au fost:
- Personal AACR pregătit să aprobe proceduri PBN – AACR a pregătit cu succes 4 inspectori din domeniul ATM/ANS care acum dețin pregătirea și competența necesară pentru a desfășura activitatea de aprobare;
- Resurse hardware şi software pentru aprobarea procedurilor PBN – AACR a achizitionat 4 stații de lucru complet echipate pentru ca inspectorii să poată desfășura activitatea de aprobare;
- Aeronava de inspecție în zbor a procedurilor de zbor a fost echipată cu echipament FMS certificat TSO 145/146 şi EASA ETSO 145c/146c.
Ȋn perioada 2017-2022 activităţile alocate AACR au fost cuprinse în Acordul Cadru de Finanţare nr. INEA/CEF/TRAN/M2015/11125723, Activitatea 6, punctul 6.2 Aprobarea Procedurilor PBN.
Autoritatea Aeronautică Civilă Română a fost unul dintre cei 5 beneficiari din România, împreună cu R.A. ROMATSA, Asociația Aeroporturilor din România, RAS și BlueAir, ai proiectului finanțat de Uniunea Europeană prin programul CEF Sectorul Transport. „SPICE" se referă la punerea în practică a procedurilor PBN sub forma unor proceduri noi PBN SID (Standard Instrument Departures), STAR (Standard Arrival Routes) şi proceduri de apropiere RNP, actualizarea sistemelor aeronavelor pentru a îndeplini cerinţele specificaţiilor de navigaţie PBN şi instalarea infrastructurii de navigaţie necesară (DME).
AACR a demostrat, încă o dată, faptul că are capacitatea de a gestiona activitățile sale și de a-și îndeplini rolul de autoritate competenta a statului român în domeniul aviației civile.