Având în vedere deciziile Agenției Europene de Siguranță în Aviația Civilă (European Union Aviation Safety Agency-EASA) de ridicare a restricțiilor privind operarea zborurilor cu aeronave de tipul B737-8 MAX și B737-9 MAX, așa cum se specifică în EASA SD No.: 2021-01 și EASA AD No.: 2021-0039, AACR a întreprins demersurile pentru scoaterea din serviciu a mesajului NOTAM A0963/19 care restricționa zborurile cu aeronave de tipul B737-8 MAX și B737-9 MAX în Regiunea de Informare a Zborurilor (FIR) București.
Decizia survine după ce au fost aprobate modificările de design la aeronavă, la modul în care este operată și în sistemul de pregătire al piloților. Această modificare include și modificarea la sistemul MCAS (Manoeuvring Characteristics Augmentation System), precum și alte schimbări de siguranța menite să prevină accidente ulterioare. Aceasta înseamnă că aeronava este navigabilă și poate fi operată în siguranță. Autoritățile internaționale au depus un efort semnificativ pentru reîntoarcerea la zbor a aeroanvelor Boeing 737 MAX. A fost un proiect de mare anvergură desfășurat de mai multe autorități de aviație civilă și aceasta arată cât de importantă este cooperarea între țări și între autoritățile naționale pentru menținerea siguranței în aviația civilă.
Ridicarea acestei restrictii vor permite operatorilor aerieni străini și români să opereze aeronave de tipul B737-8 MAX și B737-9 MAX în spațiul aerian al României. Toți operatorii aerieni trebuie să treacă printr-o serie de pași necesari pentru repunerea aeronavelor în serviciu, inclusiv pregătirea piloților.
AACR este în contact direct cu operatorii aerieni romani care intenționează să opereze acest tip de aeronavă și va menține un program adecvat de supraveghere al operării cu acest tip de aeronavă, inclusiv programele de pregătire ale piloților și implementarea schimbărilor cerute de fabricant.
Pe această cale Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) reafirmă dezideratul său “Toți împreună, servim aviația civilă!”.