Compania Boeing a prezentat modificările aduse sistemelor de comandă/control instalate pe aeronavele tip B737 MAX în fața a sute de clienți și specialiști din industria aeronautică, susținând că la sfârșitul acestei săptamanii va transmite versiunea finală spre evaluare și certificare la Administraţia Federală a Aviaţiei a SUA (FAA).
În aceste condiții, AACR urmărește cu atenție evoluția procedurilor de evaluare și certificare pentru noua versiune de echipare a aeronavelor de tip B 737 MAX în scopul de a lua o decizie cu privire la menținerea suspendării temporare a zborurilor cu aeronave de tip Boeing 737 Max 8 și 9 în spațiul aerian al României, emisă în urmă cu două săptămâni, ca urmare a celor două directive de urgență pentru navigabilitate și de siguranță emise de Agenția Europeană de Siguranța a Zborurilor(EASA). Reamintim că restricțiile de operare cu aeronave de tip Boeing 737 MAX au fost impuse ca urmare a accidentului aeronautic al Ethiopian Airlines soldat cu 157 de victime.
Mike Sinnett, Vice-Președinte al Boeing pentru Strategia de Productie, afirmă că Boeing va depune cât mai repede la Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) documentația pentru autorizarea/certificarea modificărilor aduse sistemelor ce echipează aeronavele tip Boeing B737 MAX. Potrivit oficialului Boeing, este vorba de o versiune corectată a sistemului de stabilizare în zbor destinat să evite pierderea portanței avionului, "MCAS" (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Mike Sinnett susține că intervenția MCAS va fi mai transparentă pentru echipaj, astfel piloții vor putea mai ușor să evite sistemul, în cazul unor probleme cauzate de erori ale acestuia, iar clienții vor accesa gratuit noua tehnologie.