AACR, în calitate de autoritate națională de supervizare a acceptat introducerea în operare de către ROMATSA a fazei 1 a noului sistem de gestionare a traficului aerian ATM 2015+, produs de firma INDRAS Sistemas din Spania, acesta funcționând ca sistem operațional de bază în furnizarea serviciilor de trafic aerian în Regiunea de informare a zborurilor București (FIR București).
Noul sistem ATM 2015+ reprezintă un pas înainte în obiectivul României de a se alinia cu Planul general de gestionare a traficului aerian la nivel european (European ATM Master Plan) și de a pune în aplicare conceptele de dezvoltare generate de programul SESAR al Uniunii Europene.
Sistemul ATM2015+ este dezvoltat în scopul îmbunătățirii siguranței managementului traficului aerian în FIR București și este proiectat să funcționeze pe o arhitectură modernă, care integrează conceptul ”Open Architecture” definit de SESAR, concept ce va permite o dezvoltare ulterioară, scalabilă, a acestuia.
Noul sistem ATM 2015+ va permite creșterea capacității în spațiul aerian al Romaniei, este un instrument modern și flexibil pentru controlorii de trafic aerian, conține funcțiuni ce vor facilita trecerea de la actuala planificare și operare a zborurilor pe bază de plan de zbor, la conceptul operațiunilor bazate pe traiectoria de zbor 4D și nu în ultimul rând implementarea serviciului prin legatura de date între serviciile de trafic aerian de la sol și aeronava aflată în zbor.
După ce a parcurs etapele de testare și de funcționare în paralel cu vechiul sistem SELEX, începand cu 04 aprilie 2019 sistemul a intrat in utilizare operațională pe timpul nopții, urmând ca începând cu ora 00:00 a datei de 9 aprilie 2019 să intre complet H24 în utilizare operațională.