Ca răspuns la solicitarea Dvs. transmisă prin corespondență electronică, înregistrată la AACR cu nr. 30378 /6.12.2021, vă comunicăm următoarele:
- Cat de grave sunt deficientele despre care vorbeste pilotul?
Autoritatea Aeronautică Civilă Română a demarat o acțiune de verificare pentru a stabili dacă susținerile pilotului sunt reale.
- Viteza mai mare de coborare putea pune in pericol vietile pasagerilor? Ce alte probleme putea crea?
Având în vedere că aspectele semnalate în solicitare fac obiectul unor verificări, Autoritatea Aeronautică Civilă Română se va putea pronunța doar după finalizarea acestora. Vitezele de coborâre sunt prevăzute în manualul de exploatare al avionului și în urma verificărilor se va stabili dacă au fost sau nu depășite.
- Ce problema a creat sistemului de comunicatii si spatiului aerian civil faptul ca timp de 10 minute aceasta convorbire a ocupat frecventa? A fost pus in pericol aterizarea altor aeronave daca frecventa era ocupata?
Ocuparea frecvenței de comunicații la care faceți referire, nu a pus în pericol aterizarea altor aeronave pentru că piloții pot folosi o frecvență alternativă pentru a lua legătura cu turnul de control.
- In ce masura discutia cu folosirea unor expresii licentioase este o problema si daca va fi sanctionata in vreun fel?
Autoritatea Aeronautică Civilă Română dezaprobă un astfel de limbaj, însă nu are atribuții în a sancționa nerespectarea regulilor interne impuse de o companie aeriană angajaților săi.
- Ce masuri vor lua Romatsa si Autoritatea Aeronautică Civilă în acest caz?
În urma rezultatelor acțiunii de verificare, Autoritatea Aeronautică Civilă Română va lua toate măsurile care se impun.